„Ce îmi doresc să știu despre schimbarea antidepresivelor”

Comutarea sau oprirea antidepresivelor Getty Images

M-am simțit, ca să fiu direct, ca și cum ar fi.

Creierul meu simțea ceață și amorțeală. La locul de muncă, m-am străduit să pun la punct un gând coerent. Micile sughițuri - o ceașcă de cafea vărsată, o felie de pâine prăjită arsă - m-au lăsat în lacrimi. Am vrut să mă strâng sub acoperire și să mă ascund. În mod ironic, nu eram deprimat - eram în mijlocul schimbării antidepresivelor.



Povestea din spate: În cea mai bună parte a ultimului deceniu, am primit o doză mică de Zoloft, un inhibitor selectiv al recaptării serotoninei (ISRS), un medicament din clasa a care ajută la tratarea depresiei prin creșterea cantității de serotonină neurotransmițătoare care reglează starea de spirit în creier. Dar acum vreo șase luni în urmă am început să mă simt plecat. Activitățile de care mă bucuram - băuturi cu prietenii, joc cu copiii mei - și-au pierdut strălucirea. Emoția mea a fost o stare de rău, intercalată cu momente de iritabilitate. Am cunoscut intim insomnia pentru prima dată în viața mea.



Am rezervat o întâlnire cu medicul generalist, care mi-a spus că probabil experimentez tahifilaxie - toleranță antidepresivă sau „efectul peter-out”. Clinicienii nu sunt foarte siguri de ce apare, dar se întâmplă „foarte des” cu SSRI, spune psihiatrul Anita Everett, MD, președintele Asociației Americane de Psihiatrie.

LEGATE DE: Acest videoclip surprinde perfect ce simte depresia

Muntele rusesc al schimbării medicamentelor

Când doctorul familiei mele a sugerat trecerea la un alt SSRI, mi-am dat seama că nu este mare lucru; la urma urmei, a fost aceeași clasă de medicamente, care afectează același neurotransmițător, nu? Am elaborat un plan conic cu farmaciștii mei și am început procesul de schimbare a medicamentelor mele.



cum să scapi de coșurile de pe piept

Dar acele sentimente? Au început imediat ce am încetat să iau vechiul medicament și l-am început pe cel nou. Un Google rapid de fraze precum „schimbarea antidepresivelor și senzația de rahat” a dat același rezultat din nou și din nou: sindromul de întrerupere a serotoninei (SDS).

Se pare că SDS este incredibil de obișnuit și poate provoca un amestec de simptome pentru a vă face mizerabil: amețeli asemănătoare gripei, greață, oboseală, frisoane, dureri de cap, insomnie, coșmaruri și „creșteri ale creierului” - minime senzații de șoc electric creierul, spune Everett. Pentru persoanele care renunță complet la medicamente (mai degrabă decât să treacă), acestea pot reflecta depresia, determinând femeile să se întrebe dacă au o recidivă, spune ea.

Experții nu înțeleg pe deplin de ce apare SDS, dar bănuiesc că majoritatea se datorează ajustării imediate a cantității de serotonină din creier, spune Everett. Această ajustare are loc mai treptat cu unele medicamente decât cu altele, în funcție de timpul de înjumătățire al medicamentului sau de perioada de timp în care un medicament rămâne în sistemul dumneavoastră după ce încetați să îl luați.



mese ușor sănătoase pentru a slăbi

Super-stresat în ultima vreme? Această poziție yoga poate ajuta:

.

Și este ceva de care trebuie să fie mai conștienți cei 12% dintre americani (mai multe femei decât bărbați), care iau antidepresive. Pentru că, printre persoanele care schimbă sau încetează să ia un SSRI, „este destul de universal și este un lucru foarte real”, spune Everett. Autorii unui raport recent din jurnal Psihoterapie și psihosomatică face un pas mai departe. După examinarea a zeci de studii și rapoarte de caz privind SDS, au ajuns la concluzia că „clinicienii trebuie să adauge ISRS pe lista medicamentelor care pot induce simptome de sevraj la întreruperea tratamentului, împreună cu benzodiazepine, barbiturice și alte medicamente psihotrope”.

Ceea ce îmi doresc să știu

Cu siguranță îmi doresc ca medicul meu general - pe care îl ador în general - să mă fi avertizat în prealabil despre SDS. Înțeleg că documentele de familie nu pot fi stăpânii tuturor lucrurilor medicale. Dar, după cum subliniază Everett, majoritatea antidepresivelor sunt prescrise de non-psihiatri. Și în timp ce „medicii de familie tind să se simtă confortabil cu un singur medicament, psihiatrii sunt mai familiarizați cu personalitățile diferitelor medicamente”, spune Everett. De aceea, în timp ce observă că unii medici de familie sunt „minunați” în sfătuirea pacienților cu privire la utilizarea antidepresivelor, ea recomandă ca, dacă este posibil, pacienții să se adreseze unui psihiatru dacă se gândesc să se schimbe sau să renunțe la medicamente.

Dacă dumneavoastră și medicul dumneavoastră ați stabilit că este momentul potrivit să ieșiți complet din medicamente (nu ar trebui să opriți niciodată curcanul rece sau fără ca medicul dumneavoastră să fie în regulă), ea ar trebui să formuleze un plan de reducere a reducerii treptate a dozei de medicamente pentru a permite corpului dumneavoastră să se adapteze absenței sale în trepte de bebeluș. Dacă schimbați medicamentele, este posibil să vă facă să creșteți treptat doza de medicament nou în același timp, un proces numit înclinare încrucișată, spune Everett.

LEGATE DE: Kesha tocmai a lansat un nou single intim despre luptele ei cu depresia

Regulile pentru reducerea conicității depind de medicamentele pe care le opriți și de a începe, de doză și de cât timp sunteți la un SSRI, spune Everett, dar poate dura trei până la șase luni, spune ea. „Trebuie să fim foarte blânzi cu creierul.” Și în timp ce elaborasem un plan conic, acum îmi dau seama că poate a fost prea rapid. (Întoarceți-vă cu acestea botanică pentru baie de terapie colorată , disponibil la Boutique-ul nostru!)

Dacă începeți să simțiți simptomele SDS în timpul acestui proces, apelați-vă medicul cât mai curând. Este posibil să aibă nevoie să încetinească viteza conicității pentru a permite creierului tău mai mult timp să se adapteze.

SDS-ul meu a durat aproximativ două săptămâni (un timp obișnuit, mi-a spus Everett). Și acum, câteva luni mai târziu, sunt mulțumit de noua mea rețetă. Dar dacă asta se schimbă și trebuie să schimb din nou, cu siguranță îmi voi cere medicul de familie să mă trimită la un psihiatru pentru a supraveghea procesul.